بشوف اي حاجة لونها " احمر غامق " حلوة .. بحب المزيكا جدا و بلعب بيانو.. مؤمن جدا بالمساوة بين الست و الراجل و شايف انها الوسيلة الوحيدة اللي هتهد الستات شوية .. بشتغل في اكتر من مكان و في اكتر من حاجه في نفس الوقت" خدمة عملاء – تسويق – اعداد اعلامي " .. كنت واحد من مؤسسين جمعية تنموية من حوالي 6 سنين و دلوقتي انا اللي بدير فريق ال HR بتاعها .. بشجع الميلان و بعشق الاهلي .. بدايتي مع الكتابة لما اشتغلت في الاعداد مع قناة اون تي في و استمريت بعدها مع مجموعة ال MBC ..

الهدايا والمناسبات اللى متتفوتش واللى لازم تطنشها

هدايا متعرفش تخلع منها ! لو وقعت في الفخ و العلاقة رايحة بيك للشكل الرسمي .. فلازم تعرف ايه هي الاوقات اللي هتجيب فيها هدايا لحبيبتك .. الموضوع ده مهم لسببين .. الاول انك متظهرش بخيل .. و السبب التاني و الاهم انك متبقاش مقطف و تضيع تحويشة و تعب شغلك في شوية هدايا ... هتشوفهم البنت مع اول مشكلة انهم حاجات عادية !

لو قالتلك كدة .. إوعي تخليها تكمل كلام

كتير مننا كرجاله بيسمع الجملة دي في بداية اي علاقة له بغض النظرعن شكل أو سن الانسانة اللي هيرتبط بيها ..

حاجات " تكسف " بيعملها كل المحترفين المصريين

على نفس القناعة اللي بتقول ان الطفل المصري اذكى طفل في العالم .. المصريين لسه مقتنعين برده ان في كتير جدا من لاعيبة الكورة كان بس ناقصهم شوية حظ عشان يكونوا من احسن لاعيبة العالم و يحترفوا في افضل الاندية الاوروبية ... لكن للاسف الشديد الواقع و التجارب اللي حصلت بتقول ان اللاعيب المصري ناقصه حاجات تانية كتير جدا عشان يقدر يقدم تجربة احتراف ناجحة .. صحيح كل لاعب ظروفه و فرقته بتكون مختلفة لكن في النهاية بيبقى في عوامل مشتركة !!