طالب في الجامعة الألمانية، بيدرس هندسة ميكاترونيكس في الجامعة الألمانية، ووقته رايح بين المذاكرة، وبين الاهتمامات بتاعته كجيك

ست نصايح فى الجون لطريقة لبسك الصيفي

الصيف في مصر بقاله كام سنة شادد حيله علينا جامد, بييجي بدري وبيمشي متأخر وبقينا نشوف درجات حرارة زي 38 و 40 وإحنا لسة في إبريل, سواء كنت من محبين الصيف أو الشتا عشان الخناقة دي عمرها ما هتخلص بس لازم تعترف إن فيه مشكلة

راجل حول العالم.. #4 براج - التشيك

براج, إسمها مشهور ومعظمنا سمعه قبل كدة, بس ممكن نكون منعرفش عنها غير اسمها, ومنعرفش حتي هيا في بلد إيه ولا مشهورة بإيه.

كنز " دهب " فى موبايلات أبل القديمة

اتنشر تقرير بيقول إن أبل قدرت تطلع دهب من أجهزة الأيفون القديمة بما يوازي 40 مليون دولار, مش كدة بس, دول كمان طلعوا بلاتينيم ونحاس بقيمة 6 مليون دولار, حصل إزاي الكلام ده؟

بالخطوات .. تعمل إيه عشان تشتغل في جوجل؟

خلينا في الأول متفقين إن المثل اللي بيقول "إسعي يا عبد وأنا أسعي معاك" ده صح جدا, واللي بيشد حيله وبيسعي دايما ربنا بيكرمه, وعشان جوجل عارفه إن الشغل فيها يعتبر حلم لأي شاب, عاملين موقع مخصوص يساعدك ويعرفك إيه اللي المفروض تدرسه وتذاكره وتبقي فاهمه عشان تقدر تشتغل في جوجل, اللذيذ في الموضوع إن معظم الكورسات دي موجودة علي الإنترنت وفيه منها كتير ببلاش

حاجات متعرفهاش عن... #1 مارك زاكربرج

مارك زاكربرج واحد من الرجالة اللي يستحق تقرا عنه وتتعلم منه, مؤسس أكبر وأهم وسيلة تواصل إجتماعي في العالم اللي غيرت طريقة التواصل بين الناس وبعضها

قصة الرسالة المش مفهومة على الواتسآب

لو نزلت آخر أبديت للواتساب هتلاحظ رسالة باللون الأصفر غير مفهوم معناها موجودة في كل ال Chats, كذا حد إستقبلها ومفهمش إيه دي وإيه معناها؟

راجل حول العالم.. #3 روما- إيطاليا

صدق اللي قال "كل الطرق تؤدي إلي روما", جملة كان ليها كذا معني علي مر الزمان, بس لسة صح جدا, مينفعش تبقي في أوروبا ومتزورش روما, وبما إن إيطاليا مشهورة بالتاريخ والفن والثقافة, شوف بقى عاصمتها هتبقي عاملة إزاي

بين الجد والهلس .. 5 قنوات لازم تتابعهم علي يوتيوب

اليوتيوب أكتر موقع ممكن تتسحل جواه وتقعد بالساعات تتفرج علي فيديوهات, تدخل في الأول تتفرج علي إعلان فيلم, بعد كده يشدك فيديو كليب فتتفرج عليه, بعد كده فيديو بيضحك,و بعد ساعتين من الفرجة علي فيديوهات من كل الأشكال والأنواع اللي في الدنيا من حاجات تعليمية وحاجات هلس تلاقي نفسك بتتفرج علي فيديو مصارعة بين فرخة وديك مثلا!

كل اللى محتاج تعرفه عن إختراع أبل الجديد آيفون إس سي

بعد كتير من الإشاعات والتسريبات, أعلنت أبل أخيرا عن أحدث موبايلتها, بس الغريبة إنه مش iPhone 7 ولا حتي iPhone 6C, حاجة جديدة خالص وإسمه iPhone SE, إيه حكايته وإيه المميز فيه؟

راجل حول العالم.. 2# فينيسيا - إيطاليا

فينيسيا, معتقدش فيه حد مسمعش عنها وعن جمالها قبل كده, واحدة من أهم المدن السياحية في العالم, واجهة أساسية لأي حد عايز يشوف مدينة مختلفة, وخصوصا الحبيبة لإن الجو هناك وفي إيطاليا عموما مناسب أوي للرومانسية, كان ليا الفرصة إني أزورها وهكتب عن أكتر الحاجات اللي عاجبتني هناك