Call of Duty: Black Ops 3 - العودة

يوسف وائل

زي ما Treyarch معودانا إنهم دايمًا بيتألفوا وبيتفوقوا على هينزلوا الجزء التالت من Black Ops يوم ٦ نوڤمبر. Call of Duty  متعاقدة مع الشركتين، Activision علموا سلسلة Modern Warfare وTreyarch عملوا Black Ops وعلى مدار السنين، تفوقت Treyarch على Activision بجدارة


زي أي لعبة لـCall of Duty فيها ٣ Game modes واللي هما: Campaign, Multiplayer وZombies 

قد إيه أنا متحمس لرجوع الزومبيز لأنه كان بدأ في Black Ops 1 فـTreyarch في Black Ops 2 ودلوقتي Black Ops 3

مع التطور التكنولوچي الجيوش بقت معتمدة على الـRobotics إنهم خط الدفاع الأول و على Super Soliders علشان يشاركوا في المعارك، وبرضه التكنولوچيا تطورت أوي لدرجة إن البني أدمين بقوا يعتبروا آلات أكتر من إنهم  لحم ودم. القصة هي إن جيوش الـRobots والـSuper Soliders  بيستولوا على العالم وفريق من الـHuman Super Soliders هيحاربوهم

طورت Treyarch في الـmutiplayer وحطوا خصائص زيادة زي الـmomentum-based system اللي هيخليك لفترة بسيطة تطير أو تجري على حتة أو تتزحلق مع السيطرة الكاملة علي سلاحك وبرضه ممكن تختار عشرة Class Systems من Black Ops 2 وكمان ممكن تختار من تسع شخصيات، كل واحد له مميزاته وسلاحه المُعادل والخاص. 

وأخيرًا وده جزئي المفضل، الزومبيز هتبقى فيها الـXP progression system اللي هو كل ما تقتل أكتر كل ما يجيلك نقط أكتر وهيبقى فيها Story mode وMultiplayer.


 فيه ٣ خرائط؛ The World, Morg City, The Given وفيه ٤ شخصيات: نيرو (الساحر)، چيسيكا (المرأة الفاتنة) ، ڤينسنت (رجل الشرطة) ، كامبيل (البوكسير)


شارك هذا المقال: